Thursday, February 14, 2013

Penjaga Pantang/ Confinement Lady

Hari tu ada officemate bertanyakan mengenai penjaga pantang. Lepastu sambil google sy pun cari jugalah utk diri saya. Alhamdulilah saya berjaya booking Jemari Tradisional. Orang kata best penjaga pantang ni.
Saya ambik utk 2 minggu RM1900 tinggal bersama di rumah.

Dulu untuk anak pertama saya ambik Shadira. Alhamdulilah, sangat berpuas hati. Sehari saya terlalu sibuk dengan menyusu anak dan rutin berpantang. Sehingga apabila penjaga pantang pulang rasa nak nangis sebab dh takde orang nak menjaga pantang saya huhuhuhuhu

Tapi kali ni shadira mahal giler. 2 minggu RM3000. Dulu saya kene RM1800 jer. So terpaksala berubah angin. Lagi pun Kak Nor head of CL tu dah berenti dari situ. So kenelah berubah angin. Mujur saya book awal, baru pregnan 2 bulan dh booking penjaga pantang. Sebabnya bulan 7 punya dah full, saya beranak bulan 8. So, korang yang nak cari penjaga panatan leh survey cepat2. Saya ada jumpa blog yang senaraikan syarikat penjaga pantang ni. boleh tengok kat bawah.

Sumber: http://thatslife-chapter2.blogspot.com/2012/08/post-natalconfinement-packages-pakej.html

Yang ni sikit jer yang sy ambik. Nak senarai lebih banyak boleh tengok kat blog idzerqqy

Ummie - Tradisional Confinement Lady Consultant :- http://ummieyku.blogspot.com/

Urut Bersalin - Shah Alam & Lembah Klang :- http://urutbersalinrahmah.blogspot.com/

Cintasari Postnatal Packages : - http://cintasari.com/services_post_natal.html

Jemari Tradisional :- http://rawatanbersalin.blogspot.com/

Kak Ina Confinement :- http://inaurut.blogspot.com/

Tanamera Postnatal :- http://tanamerapostnatal.com/

Kak Mek Urut : - http://kakmekurut.blogspot.com/

Siti Postnatal : - http://petalingjaya.citybase.my/classifieds/pre-postnatal-package-home-service-id-819968

Shadira Postnatal :- http://shadirabeauty.com/


13 comments:

  1. good review... mmg dok google gak mencari :)

    ReplyDelete
  2. Pernah ambik Jemari Tradisional tp servis very bad. Bidan yg di htr mcm bidan terjun jer. Nmpk kurang pengalaman.sampai saya bentan pun dia x tahu nk buat apa2...x spt yg diceritakan dlm websitenyer.saya rasa tertipu

    ReplyDelete
  3. Saya pun tertipu dengan jemari tradisional. bayar deposit RM500.00. Janji hantar 5hari lepas bersalin. Last2 dia salahkan saya sebab beranak tak ikut jadual. sebulan awal. Lepas tu hari ke 15 baru nak hantar. saya kata hari ke 15 sy dh kuat tak perlu penjaga pantang. sy nakla balik duit saya sebab nak cari penjaga pantang yang lain. Tak bagi pulak sebab dia kata dah byr deposit kene burn kalu nak cancel. Saya kata tak bolehla sebab jemari tradisional yang langgar perjanjian. last2 dia offer penutup pantang yang 3 jam ajer huhu. nasibla badan.

    ReplyDelete
  4. Menyediakan penjagaan selepas bersalin.
    Berminat boleh hubungi atau whatpp di no 0126383021..menyediakan pelbagai pakej menarik untuk ibu dan bayi..myediakan masakan berpantang untuk ibu2 yg memerlukan..

    ReplyDelete
  5. Menyediakan penjagaan ibu selepas bersalin
    Berminat bleh hubungi atau whatapp di no 0126383021..menawarkn pelbagai pakej menarik dr ibu dan bayi..meyediakn masakan berpantang bg ibu2 yg memerlukan..

    ReplyDelete
  6. Call atau whatapp di no 0126383021 untuk confinement lady atau penjaga pantang.

    ReplyDelete
  7. tq iye. sy mai, 3y thn lepas,sy pernh dgn Jemari Tradisional. Alhamdulillah sgt2 puas hati. Mck cik yg rawat & jaga mai,mck jamilah. dlm pantang lost 11kg, byk petua2 & ilmu baru yg mck jamilah bg.

    ReplyDelete
  8. ye, review di blog jemari tradisional indah kabar dr rupa. orang yang dihantar tak fokus bekerja

    ReplyDelete
  9. Saya menawarkan perkhidmatan penjagaan Ibu dan bayi dalam pantang. Khidmat stay in/daily visit untuk semua negeri di Malaysia... In sya Allah.... Sila hubungi/SMS/whatsapp/ di 019 551 0072.

    ReplyDelete
  10. Menyediakan rawatan dan penjagaan selepas bersalin. Stay in/daily visits. Pakej lengkap. Hubungi 019 551 0072

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum..pertama sekali saya nak cakap yg saya buat homework dulu ttg jemari tradisional ni..apa yg saya dapat adalah mungkin hanya segelintir yg terkena dgn jemari compared dgn testimoni bagus (yg diupload sendiri oleh jemari pada page nya)..jadi mungkin saya tak terkena kot..tapi masyaAllah, layanan masa nak book daye tu bukan main lagi..masalahnya, yg tukang jaganya org lain (indon)..rase dibuli sangat..saya sgt hormati tetamu di rumah saya, ikut apa sahaja jadual yg diberi oleh jemari, salah satunya malam memang berjaga sorang2 dgn baby tapi siang xboleh tidur??? Allah je tau betapa penatnya saya jaga anak sulung umo 2 tahun (x ditolong oleh indon itu seperti mana saya dah explain pada kak rozie sebelum book date) serupa baik saya pantang sorang2..malah indon tu berani ckp kat suami saya yg saya asik tido..hello, kalau sesapa kenal saya mmg saya bukan kaki tido siang..dan boleh die kate seronok ye istri doktor (suami saya doktor) jadi suri rumah xpayah buat ape2..amboi2, dtg sini nak jage orang pantang ke nak jaga tepi kain orang? Asal saya nak letak kepala rehat terus disuanya baby pada saya suruh saya jaga dan die nak solat dhuha..name indon tu aminah..ok saya respek..lame2 saya ckp kat die, solat dhuha tu sunat, apa yg awak buat kat sini wajib tau kak sebab orang dah bayar awak utk buat kerje..amanah tu..nasi pon dipanaskan..sampai nak pitam saya sebab badan masuk angin..waktu urut perli2 saya..mentang2 saya muda lagi..kak rozie saya call hari kedua kate nk terminate servis die kate xpe2 tahan je..tapi bile waktu yg mmg dlm perjanjian da xleh terminate (hari ke4 rasenye), die gune alasan tu plak padahal hampir setiap hari saya kate suruh org tu balik..kurang ajar sangat aminah pada saya dan mertua saya..bole plak die sebelahkan indon tu..mentang2 tu staf kamceng die..xpe kak rozie, kalau kak rozie gune name Allah utk mengelak drpd mengakui kesilapan dan kelemahan servis kak rozie, kite tgk akhirat nanti..org keje berhempas pulas nk cari duit, kak rozie buat main2 dgn hasil keringat org..indon tu siap ckp kak rozie x explain ape pon kat die seperti yg saya tanya kak rozie boleh xjaga saya dan anak sulung saya sekali sebab xde org nak jage kami since suami keje xmenentu..alih2, suami saya yg kene balik rumah dlm waktu kerje utk selesaikan mandi, makan minum anak saya..dan die dichop di tempat kerje sebab hilang mase waktu kerje..punyela kami sabar sebab xde pilihan dah..tegur indon tu n kak rozie 2 2 buat keras je..kami xhalalkan duit kami..badan saya sakit2 lepas pantang..saya sungguh2 nak pantang sbb nk jage badan alih2 ini yg saya dpt..xpayah nak halang orang post feedback, betulkan servis tu dulu..gune nama Allah je lebih, tapi hati keras kematu nak terima teguran..org buat feedback sbb nak selamatkan duit dan kesihatan ibu2 berpantang..kenapa kak rozie nk melatah lebih2? Kak rozie nak pulang balik ke duit kami? Kalau mcm tu ok pulangkan dan kami akan padam komen2 kami..seriously, saya da suruh suami utk tinggalkan je indon tu tgh jalan mase otw anta die ke stesen bas bagi pengajaran..tapi itupon kami xsampai hati..indon tu siap baring2 lagi kat sofa mase waktu tghri saya jage baby sorang2 dan ank sulung saya..anak saya sampai ke tghri xtuka pampers yg ade tahi dan kelaparan..bole plak aminah tu suap nasi dlm mulut sendiri tanpa hirau anak saya minta nasi disebelahnya sambil menangis..kejam btul..saya nak cari aminah tu balik..jage die..saya xleh lupe..trauma..saya da bace komen2 page ni dulu, skrg saya dtg balik utk menyokong..dan saya akan copy paste pada stiap page yg saya penah bace pasal jemari..kesian kat ibu berpantang yg teraniaya dgn CL jemari..wassalam.

    ReplyDelete