Wednesday, June 8, 2011

Saya ada idola ibu menyusu

Saya terkagum dengan ibu menyusu ini. It's not only about she is ibu susuan, but her sacrifice and dedication in raising her children. Berhenti kerja dan menjaga anak dirumah that is a big sacrifice for a career woman. Then membaca ayat ini membuat ku kagum:

1. sanggup berulang alik ke PUSRAWI (Pusat Rawatan Islam) untuk berjumpa pakar laktasi pada setiap hari Jumaat (korbankan waktu makan tengah hari) semata-mata untuk menambah ilmu penyusuan

2. Damia (anak susuan) menyusui aku sehingga usianya hampir 2tahun. Sememangnya Damia anak yang baik, sentiasa beralah dengan abangnya Idlan(anak kandung), bila waktu menyusu ada masanya aku akan menyusukan mereka dengan serentak.

weh... sape ibu yang sanggup berkorban sebegini?

2 comments:

  1. wow..sedangkan nak menyusukan anak sendiri pun kena kuat semangat, inikan pulak jadi ibu susuan, memang tabik lah =)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum WBT,

    Terima kasih sudi membaca entri akak yang dah lama tu.

    HAri ini bila baca semula entri 'Ibu Susuan' rasa macam tak percaya, hebatnya pengorbanan yg dilalui ketika itu.

    Kasih kita.. akk pun pernah mengalami baby tak nak menyusu direct untuk anak ketiga, ketika ni dugaannya mmg perlu kesabaran yg tinggi, akk perlu kuat utk paksa baby hisap direct...alhamdulillah berjaya. Akak juga amat kagum dgn KAsih Kita..walaupun tidak dapat menyusu direct..tapi semngat utk meneruskan penyusuan susu ibu msh diteruskan.

    Ini sebahagian cerita2 penyusuan yang boleh dikongsi, kalau boleh nak share semua pengalaman yg ada tp masa terlalu suntuk dgn anak2 yg bersekolah & menjahit.

    Akak doakan semoga berjaya menyusukan sehingga 2tahun.
    Keep In touch ya...take.

    ReplyDelete