Wednesday, October 19, 2011

Beli tiket Airasia paling murah.

Sedang merancang percutian bersama keluarga?
Tarikh bila boleh dapat murah tiket Airasia.
Hehehe... Saya nak beli tiket dari Kota kinabalu ke KL. Tapi tula, kalau boleh nak harga yang murah.
Sekali terjumpa tips ni. Menarik juga utk kongsi bersama. Lepas ni xdela letih tangan tunggu next day nyer harga kan.

Sumber: http://adameben.blogspot.com/2011/10/cara-mudah-untuk-tahu-dan-beli-tiket.html
TQ Blogger Adam Bin Ahmad :)

Nak tahu macam mana korang boleh tahu bila harga tiket Airasia paling murah, dan berapa harga dia? Katakan korang nak pergi ke Seoul (Incheon), dan tak plan apa-apa lagi sebab takut tiket mahal sangat. Bukaklah website ini (Fleapy) untuk tahu harga tiket ke Seoul yang termurah oleh Airasia.


Bila korang dah bukak, akan keluar seperti gambar diatas. Pilih departing from Kuala Lumpur, dan Arriving at Incheon. Kalau korang nak pergi Paris contohnya, pilih Arriving at Paris. Kalau dari Kota Kinabalu, pilih Departing from Kota Kinabalu dan begitulah seterusnya.


Pilih, Incheon. (Korea,South). Ini untuk tiket AirAsia, AirAsia X dan syarikat AirAsia yang lain sahaja.


Ok, lepas tuh akan keluar macam skrin dekat atas. Boleh tengok, bulan apa tiket paling murah yang ada lagi. Macam kat atas nih, bulan Julai ada tiket yang paling murah, RM 254. Kalau korang nak pergi awal, bulan November ada tiket murah (RM404) tapi tak semurah Julai 2012


Pilih tarikh dalam bulan Julai 2012 mengikut kesusaian masa korang. Yang ada tarikh tuh, itu je tiket yang available. Ini tiket untuk terbang dari LCCT.


Lepas tuh pilih hari korang nak balik Malaysia dari Seoul. Sebagai contoh, aku nak balik 7 Ogos. Klik dekat 7 August. Lagi sekali, tarikh yang ada, itu je tiket murah berharga RM254 yang ada. Yang takda maknanya, tiket dia harga lagi mahal dari RM 254.


Klik, "Book Flight" yang bulat tuh.


Tunggu sekejap dia loading. Kalau pakai Streamyx, lama dia loading. Kalau UNIFI, laju kot.


Korang akan di direct kepada website rasmi AirAsia. Macam contoh diatas. Klik, I Agree bla bla, yang kotak dekat bawah tuh.


Jadi, berapa jumlah korang kena bayar? Hanya RM 615 sahaja untuk Kuala Lumpur-Seoul-Kuala Lumpur (termasuk Airport Tax) Perlu diingat ya, makanan, dan check-in luggage, tidak termasuk. Kalau masuk, dalam RM 700 ++. Murah jugak kan?

Selamat mencuba !

3 comments:

  1. hoho.... thank you nana.... definitely gonna use this application.... =)

    ReplyDelete
  2. thank you for the tips. suke!!!!

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete